Általános Szerződési Feltételek

 
 
ÁSZF
VARIS TRAVEL KFT.
érvényes: 2025. március 01-től visszavonásig
 
 VARIS TRAVEL UTAZÁSI IRODA
Cím: 1117 Budapest, Váli u. 5/B.
Székhely: 1117 Budapest, Szerémi sor 12/A. 4. em. 19.
Tel.: +36 1 799-1900
Mobil: +36 70 946-8120
E-mail: info@varistravel.hu
Ügyeleti mobil: +36 20 233-5549 
Weboldal: www.varistravel.hu
Adószám: 23123566-2-43
Cégjegyzékszám: 01 09 374246
Nyilvántartási szám: U-001222
Számlavezető bank és számlaszám(ok): Raiffeisen Bank
HUF: 12011148-02025512-00100006
EUR: 12011148-02025512-00200003
 
A Varis Travel az alábbiak szerint végzi tevékenységét:
 
1. Irányadó jogszabályok
A Varis Travel Kft. által foglalt utazásokra és az utazási szolgáltatás szerződésekről szóló 472/2017. (XII. 28.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) és a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, illetve az általános szerződési feltételekben foglaltak az irányadóak. A jelen megállapodásból eredő vitás kérdéseket a felek elsősorban békés úton kötelesek rendezni.
 
2. A szerződés létrejötte
Az utazási szerződés a jelentkezési lap mindkét fél részéről történő aláírásával és az előleg vagy részvételi díj megfizetésével, ill. az írásbeli megrendelő visszaigazolásával jön létre. Az úti célt, az utazás módját, az indulás pontos helyét és időpontját, az igénybe vett szálláshely minőségét, az utazás időtartamát, az egyes részszolgáltatások meghatározását, minőségét, a teljesítés módját, a részvételi díj összegét és a biztosítások összegét a Varis Travel által kiadott utazási ajánlat (prospektus, tájékoztató), a befizetett részvételi díj nyugtája és a részvételi jegy tartalmazza. Mindhárom dokumentumban foglaltak jelen szerződés elválaszthatatlan részét képezik, így kizárólag együtt érvényesek. Az előző okmányokban nem szereplő, szóbeli, a Varis Travel által írásban kifejezetten vissza nem igazolt kikötések nem részei az utazási szerződésnek.
 
3. Részvételi díj
A részvételi díj tartalmazza a lefoglal repülőjegy, szállás, szolgáltatások árát, valamint a Varis Travel szervezési költségét és az Áfát. A részvételi díj nem tartalmazza az útlemondási- és a BBP biztosítást. Ezek a részvételi díjon felül, de azzal egyidejűleg fizetendők. A célállomáson fizetendő egyéb költségek (pl. helyi adó, kaució, strandszerviz, stb.) nem képezik az utazási szerződés, ill. részvételi díj részét. Esetenként előfordulhat, hogy a részvételi díj már tartalmazza a reptéri illetéket vagy biztosítást. Ilyen esetekben irodánk ezt külön feltünteti. 
 
4. Fizetési feltételek
Az Utas az utazási szerződés aláírásával egyidejűleg részvételi díjelőleget fizet, melynek mértéke 40% az esetleges útlemondási -és utasbiztosításokon felül. A megfizetett előleg garantálja, hogy az ily módon lefoglalt helyeket a Varis Travel más Utasnak nem értékesíti. A hátralék és a megrendeléshez esetlegesen kapcsolódó szolgáltatások teljes díjának megfizetésének határideje az utazás megkezdése előtti 35. nappal esedékes. Az Utas tudomásul veszi, hogy a fenti fizetési határidőről Varis Travel külön értesítést nem küld. A hátralék fizetésének határidejét a megrendelőlap, utazási szerződés tartalmazza. A határidő be nem tartása a megkötött utazási szerződés megszűnését eredményezi. Ilyen esetben Varis Travel úgy tekinti, mintha az Utas az utat lemondta volna és a lemondási feltételek lépnek életbe. Ha az utazási szerződés megkötésére az utazás megkezdése előtt 35 nappal kerül sor, az Utas a teljes részvételi díjat köteles a szerződés aláírásával egyidejűleg megfizetni.
 
5. Katalógus, utazási tájékoztató
Az utazási szolgáltatások pontos meghatározását, leírását, minőségét, időtartamát, a részvételi díjat, a fakultatív programok leírását, a részvételi díjakon felül fizetendő egyéb díjakat és költségeket és azok tartalmát, továbbá a vonatkozó jogszabályok által előírt egyéb információkat tartalmazzák. A katalógusban / tájékoztató leírásban szereplő szállodák minősítése az adott ország besorolása szerinti kategóriát jelölik. A besorolások nem minden esetben egyeznek meg a nálunk megszokott kategória szempontokkal. Azállásfoglalás esetén a szobák elosztása kizárólag az adott szálláshely joga, ezért különleges kérések teljesítését nem tudjuk garantálni. A katalógusban elhelyezett fényképek tájékoztató jellegűek. A szobák kinézete berendezése nagysága, fekvése adott szálláson belül is eltérhet. A prospektusban feltüntetett távolságok (szállás távolsága tengertől, központtól, repülőtértől) légvonalban értendők és tájékoztató jellegűek. A katalógusokban megjelent adatokban – legnagyobb igyekezetünk ellenére is – időközben változások történhetnek, illetve nyomdai hibák lehetnek.
A katalógusokban és a szervező iroda honlapján közölt hasznos tudnivalók az utazási szerződés elválaszthatatlan részét képezik! Mivel az utassal a megrendelés előtt tudatja a Varis Travel, hogy a ki az utazás szervezője, az utas aláírásával azt is elismeri, hogy a szervező honlapján publikált hasznos tanácsokat, tippeket tanulmányozta és megismerte. Ezeket a dokumentumokat a Varis Travel külön nem adja át az utasnak.
 
6. Fakultatív programok
A különböző üdülőhelyeken található partner irodáink, illetve az út tényleges szervezői fakultatív kirándulásokat szervezhetnek és egyéb szolgáltatásokat (étkezés, autó- és motorkölcsönzés, stb.) nyújthatnak. A helyszínen befizetett programokkal és szolgáltatásokkal kapcsolatban irodánk reklamációt nem fogad el. Reklamációval ott lehet élni, ahol a kirándulásokat, szolgáltatásokat befizették. Amennyibe a kirándulások, egyéb szolgáltatások, előre, irodánkban lettek lefoglalva akkor reklamáció esetén helyben, még külföldön jegyzőkönyvet kell felvetetni és a szervezőiroda képviselőjével alá kell íratni abban az esetben, ha helyben nem tudták orvosolni a problémát. Csak így tudjuk az utólagos panaszokat kezelni. A panaszokat hazaérkezést követően 48 órán belül be kell nyújtani irodánk felé, amit mi továbbítunk a szervezőiroda felé. Amennyiben panaszukat a kinti képviselő nem kezelte és nem is vetettek fel jegyzőkönyvet, utólagosan nincs jogorvoslati lehetőség és a panaszt el kell utasítanunk.
 
7. Varis Travel jogai és kötelezettségei
1. a Varis Travel fenntartja magának a jogot, hogy az utazáshoz tervezett legkisebb Utaslétszám hiányában az utazás megkezdése előtti 20. napig a befizetett összeg visszafizetése mellett a szerződéstől elálljon.
2. Amennyiben az utazást vis major, háború, járvány, terrorizmus, sztrájk vagy elháríthatatlan természeti jelenségek, technikai akadályok befolyásolják, ezért és a szolgáltatások fenti okokból bekövetkezett elmaradásáért az iroda felelősséget nem tud vállalni. Ezen okokból jelentkező többletköltségek az Utast terhelik. Az ilyen okokból bekövetkezett változásokért az iroda kártérítési felelősséggel nem tartozik.
3. a Varis Travel a szolgáltatás természeti környezetének rendkívüli okból történő megváltozásáért, illetve természeti vagy politikai okokból eredő kellemetlenségekért vagy károkért felelősséget nem vállal.
4. A katalógusban és/vagy a tájékoztatókban feltüntetett szálláskategóriák a szálláshely szerinti ország szabályainak megfelelő komfortfokozatnak felelnek meg. Varis Travel fenntartja magának a jogot a kategórián belüli szállásváltoztatásra.
5. Ha a szerződés az utazás során szűnik meg, Varis Travel az Ön érdekében a szükséges intézkedéseket megteszi és ennek költségeit megelőlegezi. Az intézkedés költsége a Varis Travelt terheli, ha a szerződés neki felróható, vagy érdekkörében felmerülő okból szűnik meg.
6. a Varis Travel a szerződésben vállalt szolgáltatások teljesítéséért akkor is felel, ha a szolgáltatás közreműködője (fuvarozó, szálloda stb.) útján teljesíti. Varis Travel köteles a szerződésszegéssel okozott, igazolt kárt megtéríteni, de mentesül kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a szerződésszerű (hibátlan) teljesítés érdekében úgy járt el, ahogyan az adott helyzetben általában elvárható. Repülővel történő utazás esetén a légitársaságok utazási feltételei érvényesek. Az utazás során előfordulhat, hogy a repülőgép indulási időpontja megváltozik, ezért bizonyos szolgáltatások elmaradhatnak. A menetrendváltozások miatt elmaradt szolgáltatásokért, ill. a késésekért Varis Travel nem vállal kártérítési felelősséget. A repülőúttal kapcsolatban Ön tudomásul veszi, hogy közbeeső leszállásra, repülőgép vagy a légitársaság cseréjére sor kerülhet. A repülővel szállított poggyászok megrongálásáért, eltűnéséért a légitársaság vállalja a felelősséget.
7. a Varis Travel döntő többségében ügynöki tevékenységet, viszonteladást végez. Ilyen esetekben az esetlegesen felmerülő kifogásokat csak továbbítani tudjuk az illetékes szervező irodának, döntést hozni nem áll módunkban a kifogást illetően. Az ügyintézésben természetesen segítséget nyújtunk.
 
8. Az Utas jogai és kötelezettségei
1. Ha a Varis Travel a programot a szerződés megkötése után lényegesen megváltoztatja, akkor Ön az utazás megkezdése előtt a változás közlésétől számított 3 napon belül elállhat a szerződéstől. Amennyiben az úticél a Külügyminisztérium honlapján „nem javasolt” minősítést kap, úgy a Varis Travel helyettesítő szolgáltatást ajánl fel. Az Utas elfogadhatja a helyettesítő szolgáltatást vagy elállhat a szerződéstől, ez esetben a befizetett részvételi díj levonás nélkül megilleti.
2. Ha az Utas az utazási szerződéstől – a lemondási díj megfizetése mellett – eláll, az utazásra (részvételre) vonatkozó jogai megszűnnek. A Varis Travel-nak jogában áll a visszamondott helyeket újból értékesíteni. Visszafizetés esetén kérünk minden addig kiadott okmányt (pénztárbizonylat, biztosítási kötvény, részvételi jegy, stb.) visszaszolgáltatni. Érvényes szállásutalvány (voucher) és egyéb okmány hiánya esetén az esedékes utazás utolsó napjáig a Varis Travel a visszafizetést teljesíteni nem tudja.
3. Az utazás során az Utas által 3. személynek okozott kárért az Utas közvetlenül tartozik felelősséggel.
4. Az Utas köteles az indulás dátumát, helyét, óráját, valamint a kint tartózkodás leforgása alatt a helybeli partner-irodák nyitvatartási idejét, ill az idegenvezetőkkel való találkozás idejét tiszteletben tartani. Ugyanez érvényes a visszaindulásra is. Ellenkező esetben a találkozás időpontjának be nem tartásából eredő összes költséget Utas viseli.
5. Ha az utazás ideje alatt az Utas lemond a kifizetett szolgáltatásokról, vagy bizonyos szolgáltatásokat nem vesz igénybe, nem kérhet ezekért kártérítést, ezek ellenértékére sem tarthat igényt.
6. Az Utasnak jogában áll kifogásait, panaszait a kifogásra okot adó esemény helyszínén a Varis Travel képviselőjének (partner irodájának vagy közvetített út esetén a szervező iroda képviselőjénél) jelezni, majd ezeket rögtön az észrevétel után jegyzőkönyv formájában írásban rögzíteni kell. Amennyiben nincs lehetőség képviselőnél jelezni a panaszt, mondjuk egy szállás, hotelfoglalás esetén, akkor közvetlenül a hotel, szállás recepcióján kell jelezni a panaszt. Amennyiben nem tudják orvosolni, erről jegyzőkönyvet kell felvetetni. Jegyzőkönyv hiányában utólagos panaszbenyújtásra- és jogorvoslatára nincs lehetőség. Utólagos reklamációt nem tudunk figyelembe venni. A jegyzőkönyvvel készült panaszokat hazaérkezés után 48 órán belül be kell nyújtani a Varis Travelnél. Ezt emailen is meg lehet tenni. A panaszlevélre irodánk 30 napon belül válaszolni köteles. A kifogás késedelmes előterjesztése vagy jegyzőkönyv hiánya esetén sem a helyszíni partner irodánk, sem a Varis Travel a kárigényért nem tartozik felelősséggel.
Az utas a megrendeléssel elfogadja, hogy a közvetített utakat, utazási csomagok szerződésszerű teljesítéséért teljes egészében az Utazásszervező a felelős. Az utas elfogadja, hogy panasz, hibás teljesítés esetén kizárólag az Utazászervezőhöz fordulhat kártérítésért, illetve rajta keresztül fordulhat jogorvoslatért.
7. A magyar és külföldi állampolgárok kötelesek az utazásra vonatkozó mindenkori jogszabályokat, előírásokat (pl. útlevél-, vízum-, vám-, devizaszabályok, egészségügyi előírások stb.) külön felszólítás nélkül betartani. Ezek elmulasztásából, illetve megszegéséből eredő többletköltségek, valamint a Varis Travelnél keletkező összes kár az Utast terheli.
 
9. Lemondási és módosítási feltételek
1. A közlekedési költségek nemzetközi egyezményen alapuló díjszabási vagy hatósági árának változása miatt, továbbá egyes szolgáltatásokkal kapcsolatos adó, illeték, valamint a szolgáltatóval kötött szerződésben szereplő árak deviza-forint árfolyamának időközi változása miatt a Varis Travel legkésőbb az utazás megkezdése előtt 20 nappal a részvételi díjat felemelheti. Az áremelkedésről minden esetben írásban tájékoztatjuk az Utast. Ha a részvételi díj emelése a 8%-ot meghaladja, akkor az Utas az értesítés kézhezvételétől számított 3 napon belül elállhat a szerződéstől. A befizetett részvételi díj ez esetben levonás nélkül visszajár.
2. Ha az Utas a fenti okokból eltérő indokkal áll el az utazástól, köteles az alábbi költségeket megtéríteni:
REPÜLŐJEGY FOGLALÁS ESETÉN:
Azonnal, a foglalással egyidőben fizetendő a repülőjegy értékének a 100%-a. Lemondás nem lehetséges. Módosítási lehetőségek adott légitársaság szabályzata alapján lehetséges.
EGYÉNI SZÁLLÁSFOGLALÁS ESETÉN:
Szállodák esetén:
Az utazás megkezdése előtti 61. napig 5 000 Ft/fő (2 éve kortól) egyszeri kezelési költség,
60-45. napig a részvételi díj 30 %-át,
44-36. nap között a részvételi díj 40 %-át,
35-11. nap között a részvételi díj 80 %-át,
10. napon belül vagy meg nem jelenés esetén a részvételi díj 100 %-át.
Egyéni apartmanok, üdülőfaluk és kempingek esetén:
Az utazás megkezdése előtti 61. napig 35 000 Ft/apartman kezelési költség,
60-36. napig a részvételi díj 40 %-át,
35-22. napig a részvételi díj 70 %-át,
21-11. nap között a részvételi díj 90 %-át,
10. napon belül vagy meg nem jelenés esetén a részvételi díj 100 %-át.
Ha az utazás egyik szolgáltatása az Utas önhibáján kívül hiúsul meg (pl. járattörlés), úgy irodánk igyekszik a fenti lemondási feltételek ellenére mindent megtenni, hogy az Utast a lehető legkisebb kár érje. Ilyen esetekben, amennyiben engedik módosítani adott szállást,  külön módosítási díjat nem számítunk fel, kizárólag irodánk eddig jelentkezett költségét és az esetleges kötbér összegét kell megfizetni. A fenti lemondási feltételektől eltérőek is lehetnek. Például amikor adott szállás nem lemondható és azonnal fizetendő a teljes részvételi díj. Ebben az esetben foglalás után azonnal 100% kötbérrel mondható csak le. Ezeket az eltérő eseteket a megrendelőlapon, utazási szerződésen mindig jelezzük.
Amennyiben az utazás repülőjárattal történik, úgy a légitársaság feltételei alapján kell eljárnunk, még abban az esetben is, ha csomagtúrát vásároltak. A repülőjegyek árát még csomagtúra esetén is előre ki kell fizetni mivel a légitársaságok is teljes mértékben azonnal elkérik, levonják a repülőjegyek árát. Bizonyos fapados társaságok engedélyeznek módosítás (név vagy dátum), melyet irodánk igyekszik hasonló rugalmassággal kezelni. Repülőjegy módosítási igénynél úgy járunk el ahogy a légitársasági szabályzat engedi.
Kérjük vegyék figyelembe, hogy bizonyos kedvezmények (pl. előfoglalás) esetén névmódosítás sok esetben nem lehetséges! A menetrend szerinti repülőjegyeknél, mint például a nemzeti légitársaságok ( nem fapadosnak minősülő )a névmódosítás soha nem lehetséges!
 
10. Biztosítás
1. Az útlemondási biztosítás külön köthető, a jelentkezéssel, foglalással egyidejűleg fizetendő. Az aktuális útlemondási -és utasbiztosítási lehetőségekről az utas az út megrendelése előtt kap tájékoztatást. Amennyiben az Utas vagy közvetlen hozzátartozója utazás képtelenné válik, és nem tud részt venni az utazáson és kötött útlemondási biztosítást, akkor az azt igazoló dokumentumokat be kell nyújtani a Biztosítóhoz, aki az útlemondási biztosítás alapján az ügy elbírálása után a részvételi díjat a szerződés szerinti mértékben visszatéríti az Utasnak. Részletes szerződési feltételekről – mely jelen szerződés részét képezi – külön tájékoztató áll az Utas rendelkezésére. Az utazás megkezdését követően visszatérítés nem lehetséges.
2. Baleset-, betegség-, poggyászbiztosítás irodáinkban köthető, melynek fajtáiról, árairól, a biztosítás által fedett kockázatokról részletes felvilágosítást kaphat irodánkban. Amennyiben utazása során biztosítási esemény keletkezik, betegség. poggyászkár, akkor a gyorsabb ügyintézés érdekében közvetlenül a biztosítótársasággal kell felvenni a kapcsolatot, amit ezen biztosító társaságok kérnek is. 
 
11. Gyermekvédelmi rendelkezések
Az utazási szolgáltatások nyújtása és utazási csomagok közvetítése során az utazásszervezők és utazásközvetítők kötelesek megfelelő, megelőző intézkedéseket hozni a gyermekek alapvető jogainak védelme érdekében. Kiemelten figyelembe kell venni a gyermekeknek a jólétükhöz szükséges védelemhez és gondoskodáshoz való jogát. Az utazási szolgáltatások nyújtása és az utazási csomagok közvetítése során tilos olyan magatartást tanúsítani, amely sérti a gyermekek jogait; így különösen azokat a cselekményeket, amelyek a tizennyolcadik életévüket be nem töltött személyek ellen elkövetett szexuális szabadságot vagy a szexuális erkölcs ellen irányuló bűncselekményeket célozzák. Amennyiben bármilyen, a gyermekek alapvető jogainak védelmét csorbító magatartás észlelhető az utazási szolgáltatások nyújtása vagy igénybevétele közben akkor az utazásszervező és az utazásközvetítő vállalkozás köteles megtenni a szükséges lépéseket az elkövető büntetőjogi felelősségének megállapítása érdekében.
 
12. Felügyeleti szervek
Engedélyező és hatósági nyilvántartást vezető hatóság: BFKH (Budapest Főváros Kormányhivatala Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály Idegenforgalmi és Közraktározás-felügyeleti Osztály, cím: 1124 Budapest, Németvölgyi út 37-39., postacím: 1534 Budapest BKKP,  Pf: 919)
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (cím: 1011 Budapest, Fő utca 44-50, központi postafiók címe: 1440 Budapest, Pf. 1., http://www.kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium)
A fogyasztóvédelmi szabályok megsértése esetén az Utazó a Budapest Főváros Kormányhivatalához is fordulhat (www.kormanyhivatal.hu).
Fogyasztóvédelmi hatóság: a területileg illetékes járási hivatalok (elérhetőség: http://jarasinfo.gov.hu), Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (cím: 1011 Budapest, Fő utca 44-50, központi postafiók címe: 1440 Budapest, Pf. 1., http://www.kormany.hu/hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium)
 
ÁFA NYILATKOZAT
 
az Áfa tv. 206. § (1) bekezdés c) pontja alapján ezúton nyilatkozom, hogy a szolgáltatást
 
[__] nem adóalanyként, vagy nem adóalanyi minőségében (azaz utasként) veszem igénybe (magányszemélyként), vagy 
 
[__] adóalanyként saját nevében és javára, tehát végső felhasználóként (azaz utasként) veszem igénybe (cégnévre való számlázás, de az utastól még részbeni megtérítés sincs)
 
[__] adóalanyként saját nevében, de más javára (azaz nem utasként) veszem igénybe (cégnévre való számlázás, de a cég akár részben is megtérítteti azt az utassal, a teljes szolgáltatást +27 % Áfa terheli).
  
Az utas fogalmának meghatározása: utasnak az tekinthető, aki végfogyasztóként az igénybevett szolgáltatás költségét még részben sem terheli tovább másra. 
Az utazásszervezési szolgáltatást igénybe vevő adózó mulasztási bírsággal sújtható, ha az utazásszervezési szolgáltatásról valótlan nyilatkozatot tesz, vagy a nyilatkozattételt elmulasztja.
 
Dátum: …..................................................
Utazás időtartama: 
 
 Szálláshely, ellátás: 
 
 (Fő)utas, létszám: 
 
….....................................................................         …………………………………………………..
VARIS TRAVEL vagy képviselője                         Utas vagy képviselője
(vagy szerződött viszonteladó iroda)